Home » Mercedes-Benz G 63 AMG

Mercedes-Benz G 63 AMG 

                       € 279.500,-

 

3.100 km  Gebruikt, Volledige onderhoudshistorie

08/2020

430 kW 585 PK Automatisch, Benzine

Opties

  • Comfort en gemak
  • Airconditioning
  • Climate Control
  • Cruise Control
  • Hill-Hold Control
  • Lederen stuurwiel
  • Multifunctioneel stuurwiel
  • Navigatiesysteem
  • Open dak
  • Parkeerhulp achter
  • Parkeerhulp automatisch
  • Parkeerhulp met camera
  • Parkeerhulp voor
  • Regensensor
  • Standkachel
  • Start/Stop-systeem
  • Stoelverwarming
  • Entertainment en Media
  • Apple CarPlay
  • Handsfree
  • Radio
  • Extra
  • 4x4
  • Binnenspiegel automatisch dimmend
  • Lichtmetalen velgen
  • Schakelflippers
  • Spraakbediening
  • Trekhaak
  • Veiligheid en beveiliging
  • Adaptieve Cruise Control
  • Alarm
  • Centrale deurvergrendeling met afstandsbediening
  • Centrale vergrendeling
  • Dodehoekdetectie
  • Lane Departure Warning Systeem
  • LED verlichting
  • Startonderbreker
  • Stuurbekrachtiging
  • Verkeersbordherkenning
  • Vermoeidheidsdetectie

 

Wie zijn hoofd boven het maaiveld uitsteekt kan net zoveel voor- als tegenstanders verwachten. De Mercedes-Benz G-Klasse kan erover meepraten. De statige icoon houdt echter al ruim een halve eeuw lang zijn rug recht. Critici beweren dat de klassieke oer-SUV al lang is ingehaald door de tijd, maar wij liefhebbers weten wel beter. Sterker nog, de Mercedes G onderging in 2018 nog een grondige facelift is daarmee net zo “alive and kicking” als bij zijn introductie in 1979.

 

Auto-zoeker presenteert hierbij de meest recente versie, een G63 van modeljaar 2021 (met o.a. de ronde 'driver-mode' knoppen op het stuurwiel) met slechts 3.100 verreden kilometers in een tijdloze “Black-on-Black” kleurstelling. Maar het wordt nog mooier, want wij hebben ‘m in de meest begerenswaardige uitvoering: de Mercedes G63 AMG Stronger Than Time Edition. Inderdaad, zo’n naam zegt alles. Statement gemaakt.

 

Exterieur

Een Mercedes-Benz G-Klasse hoeft zich niet mooier voor te doen dan hij is. Een zwarte lak met chromen details volstaat om tussen de menigte op te vallen. Hoe dan? Weinig auto’s zo puur en authentiek als deze Benz. Je houdt ervan of niet, maar over één ding zal iedereen het eens zijn: de G-Klasse heeft een uniek karakter. And we love it. Vele facelifts verder zijn de originele, hoekige contouren nog net zo sterk aanwezig als bij zijn officiële debuut dat hij eind jaren 70 beleefde. Bizar.
Hoe het mogelijk is dat zo’n oud model nog steeds gemaakt wordt? Simpel: de G-Klasse heeft een cultstatus bereikt. Een compleet nieuw design zou die status wegnemen. Iedereen zou verlangen naar het origineel, want dat is ie in principe nog steeds anno 2020 – ondanks alle veranderingen die zijn doorgevoerd. De gemodificeerde bumpers, aangepaste lichtunits en nieuwe wieldesigns ten spijt; op het karakter valt niets af te dingen. Let ook op de dubbele uitlaat die onder het opstapje bij de dorpels vandaan komt. Heerlijk toch?

 

Interieur

De grootste wijzigingen vindt u waarschijnlijk in het interieur. En dan nog: de smaakvol aangeklede cockpit bruist van de hoogwaardige materialen, maar verloochend zijn afkomstig niet. De lijnen zijn immer strak en de opzet robuust. Recht voor de bestuurder pronkt een AMG Performance carbon stuurwiel. Voor de rest is het zwart Nappa leder wat de klok slaat. Zowel de klassieke G-Klasse fan als de moderne Mercedes kenner zal zich meteen thuis voelen aan boord van de G63 AMG. En die combinatie is bijzonder te noemen.

 

Techniek & performance

Het moge duidelijk zijn dat de Mercedes G-Klasse het niet moet hebben van zijn aerodynamische lijnenspel. Dan maar een beroep doen op de oerkrachten afkomstig van de AMG-divisie, moet Mercedes gedacht hebben. De G63 AMG heeft alles wat een moderne sportauto niet heeft: veel kilo’s, grote afmetingen en serieuze terreincapaciteiten. Maar hard dat de AMG-versie gaat!
Met 585 pk en 850 Nm koppel heeft de geblazen V8 respectievelijk 16 pk/90 Nm meer dan de vorige G63 AMG en 45 pk/150 Nm minder dan de G65 AMG die nu niet langer verkrijgbaar is. Toch weet de mastodont bijna een volle seconde van de 0-100 km/h sprint af te snoepen ten opzichte van de G65. Hoe? Lang leve de innovatie: voortaan maakt de G-Klasse gebruik van een hypermoderne SPEEDSHIFT automaat inclusief 9 versnellingen en een dubbele koppeling. Met de RACE START functie ingeschakeld, accelereert de 4x4 zo optimaal (lees: snel) mogelijk. Zie nu nog maar eens niet te houden van de ster onder de SUV’s.

             informeer om te kopen